Ask! Lena

Pytania kobiet związane z biznesem
BLOGOWANIE

Kto pierwszy wrzuci kamień, ten wygrywa! Podstawowa treść na blogu.

Jeśli blogujesz lub czytasz serwisy internetowe, to wiesz, że treść treści nie jest równa. Prawdopodobnie trafiasz też na ‚kamień węgielny’ contentu. Co to jest? Jak powstaje podstawowa treść na blogu?

podstawowa treść na blogu, Lena Murawska, copywriter, bloger, cornerstone content,

Podstawowa treść na blogu jest czymś bliższym blogerowi, czy autorowi artykułu w serwisie, niż Czytelnikowi. Z drugiej strony to taki ‚cornerstone content’ zatrzymuje Czytelnika, inspiruje go do eksploracji strony, w efekcie napędza statystyki i daje Ci powód do dumy. W tym momencie możesz krzyknąć: Mam i ja! Jeśli jednak nie masz, czytaj dalej!

Skąd wiem, że ten to podstawowa treść na blogu?

Wtyczka Yoast SEO zainspirowała mnie do zajęcia się tym tematem. Osobiście zauważyłam na swoim blogu Mama M. niektóre wpisy są ważniejsze, bardziej ogólne, poczytniejsze od innych, ale jednocześnie łączą się ze sobą tematycznie. Dotąd nie znalazłam jednak rozwiązania, które mogłoby pomóc mi w wyróżnieniu takich materiałów. Mogłam przenieść je z formuły wpisu na ‚stronę’, ale nie do końca o to chodzi w budowaniu ważności treści.

Kamieniem węgielnym bloga mogą być:

  • treści, które dopiero napiszesz np. pod wpływem zawartych w tym tekście informacji,
  • artykuły, które każdy nowy Czytelnik powinien przeczytać jako pierwsze,
  • najbardziej poczytne wpisy spójne z Twoim obecnym zakresem tematycznym na blogu, misją i celem bloga,
  • artykuły, które zawierają najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe,
  • Twoje ulubione wpisy, które chcesz, by były wizytówką Ciebie, bloga,
  • treści napisane najlepiej pod kątem poprawności językowej,
  • artykuły, które dopiero napiszesz, bo widzisz że mogłyby mieć znaczenie dla bloga,
  • treści będące rankingami, czy nawet agregatorami tego, co masz lub będziesz mieć opublikowane, ale także tego, co czytasz u innych.

Kluczem wyboru jest Twoja decyzja.

Co daje podstawowa treść na blogu = cornerstone content?

  1. Informuje wyszukiwarkę, która przecież jest robotem/algorytmem a nie człowiekiem, o tym, że treść zawarta w tym linku jest znacząca.
  2. Wpływa na pozycjonowanie. Od wpisu oznaczonego jako ‚cornerstone’ wymaga się więcej. Lepszego dopracowania, nie 250 a 900 słów.
  3. Porządkuje treść u Ciebie budując hierarchię tematyczną np. w blogach recenzenckich, pogrupowanie gotowych wpisów pod danym zagadnieniem.
  4. Wybór kluczowy artykułów pozwala Ci lepiej poznać blog, ocenić braki, dostosować treści do aktualnych trendów i wymagań SEO/SEM.
  5. Jeśli korzystasz z Yoast SEO Premium, zyskujesz dodatkowe możliwości techniczne do zarządzania treścią.

Rady dla rozwoju contentu

  • jeśli masz kategorie tematyczne, to każda powinna mieć swoją podstawową treść,
  • jeśli masz sporo wpisów o pokrewnej tematyce dla wyszukiwarki konkurują one ze sobą, oznaczając kluczowy, wskazujesz nadrzędność jednego nad pozostałymi, budując jego pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • łącz dodane już treści w artykule podstawowym, ale też pisz kolejne, by jak najwięcej wewnętrznych linków budowało pozycję wpisu „cornerstone” w rozumieniu Google. Wewnątrz tej treści powinny znaleźć się linki do wszystkich innych wpisów związanych z danym zagadnieniem.

Najlepsze jest to, że nie potrzebujesz mieć wtyczki SEO, by stworzyć tą strukturę! Wszystko opiera się o zasady tworzenia treści przyjaznych wyszukiwarkom i ułatwiających im działanie.

PODSUMOWANIE: jakie cechy ma podstawowa treść na blogu?

  • jest dla Ciebie najważniejsza,
  • wpis jest regularnie aktualizowany, zawsze gdy pojawi się pokrewny tematycznie artykuł,
  • by poprawić czytelność, zastosuj spis treści artykułu na początku,
  • długi tekst – 900 słów, podzielony nagłówkami różnej wielkości w zależności od znaczenia treści, którą poprzedza,
  • treść zawiera słowa kluczowe, na których Ci zależy, by identyfikować Twój blog, z którego dumnym autorem jesteś,
  • być aktualna zarówno tematycznie, jak i pod względem wymogów SEO,
  • być ‚głową’ w danym zagadnieniu i odsyłać do treści ją uzupełniających,
  • ułatwiać Czytelnikowi zgłębienie tematu a wyszukiwarce poruszanie się po stronie.

Jeśli chcesz, bym pomogła Ci w oznaczeniu artykułów, ich aktualizacji, albo przygotowała od początku opracowania na bazie Twojego archiwum –

napisz do mnie: lena.a.murawska(małpka)gmail.com i nadaj mailowi tytuł: CORNERSTONE.

Zapraszam! Skorzystaj z mojego doświadczenia w blogowaniu i tworzeniu treści!

2 Comment

  1. Co jakiś czas czytam tego typu artykuły jak Twój i przypominam sobie systematycznie, że znowu zapomniałem o punkcie „x” na moim blogu. To dobrze, że dzięki Tobie mogłem sobie o tych wszystkich ważnych rzeczach przypomnieć 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *